Jak przygotować skórę do opalania? 0
Jak przygotować skórę do opalania?

Wiosna rozpieściła nas pierwszymi promieniami słońca i piękną pogodą do tego stopnia, że powróciła tęsknota za wakacjami oraz za złotą opalenizną. Jak przygotować skórę do opalania, by efekt trwał dłużej i był najbardziej satysfakcjonujący? Jeśli zaczniesz już od dziś wdrażać drobne zmiany, to w wakacje będziesz cieszyć się zdrową, naturalną opalenizną bez nieprzyjemnych konsekwencji dla skóry.

 

Opalaj się stopniowo

Jak tylko wyjdzie pierwsze słońce często popełniany jest ten błąd, że od razu po zimie bez wcześniejszego przygotowania opalamy skórę. Zapominamy, że zdrowa opalenizna jest procesem stopniowym. Należy uważać w szczególności na pierwszą wiosenną ekspozycję słoneczną, która bywa zdradliwa, gdyż przynosi pierwsze plamy pigmentacyjne i podrażnienia posłoneczne. Zawsze unikaj opalania się w godzinach od 11 do 15, gdyż wtedy narażeni jesteśmy na najsilniejsze działanie promieni UV. Nie zapominaj o kremach z filtrem, najlepiej tym mineralnym, który nie szkodzi naszemu zdrowiu. W słoneczne dni pamiętaj o nawadnianiu organizmu pijąc większe ilości wody, a także chroniąc wrażliwe parte przez silnym promieniowaniem. Zatem okulary i czapki z daszkiem są obowiązkowe!

 jak przygotować skórę do opalania

 

 Pielęgnacja

Podstawą przedwakacyjnej pielęgnacji powinno być nawilżanie skóry. Najpierw jednak konieczny jest dobry peeling, który usunie martwy naskórek i dobrze wygładzi jej powierzchnię. Jeśli Twoja skóra jest bardzo sucha zastosuj bogate masła i balsamy, które poprawią jej natłuszczenie, nawilżą i odżywią. Dobrze sprawdzą się również olejki naturalne np. arganowy lub z daktylowca. Jeśli wolisz lżejsze specyfiki wybierz lekkie mleczka i emulsje, które podtrzymają efekt nawilżenia skóry.

 

Czego należy unikać?

Na wiosnę zrezygnuj z wszelkich kremów i preparatów zawierających kwasy oraz retinol. Skóra po kuracji tymi substancjami jest dużo bardziej cieńsza, delikatniejsza i bardziej podatna na zły wpływa promieniu UV.

Przez opalaniem nie stosuj zabiegów takich jak depilacja laserowa, dermabrazja, czy peelingi chemiczne, gdyż w ich efekcie skóra uwrażliwia się. Gdy przyjmujesz antykoncepcję hormonalną opalaj się z umiarem i koniecznie stosuj kremy z wysokim filtrem.

 jak przygotować skórę do opalania

 

Postaw na kolorowa dietę!

Najlepszym przygotowaniem do sezonu plażowego jest dobra dieta. Najlepiej pomyśleć o niej wcześniej, ok. 6-8 miesięcy przed urlopem. Powinna być bogata w kolorowe warzywa i owoce, które są źródłem oligoelementów, witamin oraz przeciwutleniaczy. Chronią one skórę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników:

 

Beta-karoten

Największym źródłem beta karotenu są pomarańczowe, czerwone i zielone warzywa i owoce: pomidory, marchew, brokuły, roszponka, melon.

Selen

Selen jest jednym z oligoelementów kluczowych, które to przygotowują skórę do kontaktu ze słońcem i pełnią funkcję ochronną. Jest obecny w owocach morza, jajkach, mięsie i orzechach brazylijskich.

Witamina C

Będąca antyoksydantem witamina C wspaniale pełni funkcję ochrony komórkowej. Pomaga walczyć ze starzeniem się komórkowym, które związanie jest z powstawaniem wolnych rodników w czasie ekspozycji słonecznej. Żywność bogata w wit C: truskawki, kiwi, żurawina, kapusta, cytryna, mango, czerwona papryka, papaja

Witamina E

Witamina E pomaga chronić skórę przed stresem oksydacyjnym. W dużej ilości znajduje się w kiełkach pszenicy, które można dodawać do sałatek, jogurtów itp.

 jak przygotować skórę do opalania

 

A przed urlopem?

Jeśli jesteś bardzo zniecierpliwiona i zależy Ci na naturalnej opaleniźnie jeszcze przed wakacjami pomyśl o kremach brązujących. Nadadzą skórze pięknego kolorytu, zadbają o jej nawilżenie i sprawią,że będzie wyglądać naturalnie!

  • Pulpe de Vie krem brązujący - przywraca skórze koloryt, daje efekt skóry muśniętej słońcem bez smug i pomarańczowego efektu. Zawiera wyciąg z marchewki i kwas hialuronowy. Przed jego zastosowaniem zrób delikatny peeling po czym nałóż krem na noc. Rano obudzisz się z rozpromienioną cerą!
  • Mohani olejek marchewkowy - olejek idealny dla cery suchej i zmęczonej. Dodaje jej zdrowego kolorytu, blasku i nawilżenia. Przedłuża opaleniznę, wygładza skórę. Najlepiej stosować go rozcieńczony z olejkiem bazowym.
  • Mohani olejek rokitnikowy - olejek regenerujący i wzmacniający. Działa przeciwzmarszczkowo i antyoksydacyjnie. Sprawdzi się po opalaniu, gdyż złagodzi podrażnienia i nada skórze piękny, złocisty odcień.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl