Jak wzmocnić odporność? Holistyczne porady na wzmocnienie odporności 1
Jak wzmocnić odporność? Holistyczne porady na wzmocnienie odporności

Wraz z nadejściem chłodniejszych dni wraca do nas ważny temat. Zmiana temperatur, ogrzewanie, przymrozki o poranku i cieplejsze popołudnia złotej jesieni, a wciągu dnia deszcz i czasem wiatr. To wszystko wpływa na stabilność naszego układu odpornościowego. Jak zatem wzmocnić odporność, by uniknąć przeziębień, wirusów i osłabienia organizmu? Co przyczynia się do rozwoju infekcji wirusowej i czy możemy jej zapobiec? Co stosować na odporność?

 

Prawidłowa flora bakteryjna jelit

 

W kwestii odporności najważniejsze są jelita i ich flora bakteryjna. Prawidłowo działająca flora bakteryjna jelit broni przed osłabieniem organizmu, wpływa na trawienie, wygląd skóry i chroni przez wieloma chorobami. Dlatego ważne jest przyjmowanie probiotyków oraz prebiotyków w możliwie najbardziej naturalnej formie. Bakterie probiotyczne to organizmy, które budują prawidłowy skład flory. Znajdują się w takich produktach jak kefir, jogurt oraz kiszonki np. zakwas z buraków, kapusty, ogórków kiszonych. Prebiotyki natomiast odżywiają dobre bakterie, które znajdują się w jelitach. Są nimi przede wszystkim naturalne węglowodany np. pektyna, fruktooligosacharydy, inulina. Występują naturalnie jako błonnik w owocach, warzywach, zbożach.

 

Odpowiednia naturalna suplementacja

 

Magnez

Magnez jest uczestnikiem ponad 300 czynności metabolicznych w organizmie począwszy od mięśniowej aż po odpornościową. Pomaga wiązać wapń w organizmie. Ten pierwiastek obecny jest w gorzkiej czekoladzie, orzechach, migdałach, sardynkach w oleju. Dostępne są też jego formy w postaci suplementów.

 

Miedź oraz cynk – kluczowe pierwiastki

Miedź oraz cynk również wspierają układ odpornościowy. Cynk znajdziemy w produktach żytnich, wątróbce cielęcej, wołowinie, Miedź natomiast obecna jest w orzechach, ziarnach, drożdżach i suszonych owocach.

 

Witamina D

Jest ważna nie tylko do prawidłowego funkcjonowanie układu kostnego, ale również układu odpornościowego. Witaminę D najlepiej przyjmować w postaci kąpieli słonecznych i ekspozycji na światło dzienne. Poza tym znajduje się naturalnie w jajkach, rybach takich jak łosoś czy śledź. W okresie jesienno-zimowym w naszej szerokości geograficznej ważna jest jej dodatkowa suplementacja.

 

Odpowiednia ilość snu

 

Wysypianie się i regeneracja organizmu po całym dniu jest podstawą dobrego zdrowia. Dobrej jakości sen wpływa na odporność, dobre samopoczucie, wygląd skóry i działanie wszystkich narządów. Każdy powinien dostosować czas snu do potrzeb swojego organizmu. Optymalny czas to 7-8 godzin. Na jego jakość wpływają wieczorne nawyki: wyciszenie się, brak dostępu do ekranu telefonu komórkowego, telewizora, komputera, czy tabletu, które emitują szkodliwe dla fal mózgowych światło. Poza tym na dobry sen wpływa lekka i zdrowa kolacja oraz dobra herbata ziołowa np. Yogi Tea Na Dobry Sen, ale także jednoskładnikowe zioła typu melisa, szyszki chmielu, lawenda.

Dobrym pomysłem jest zapalenie świecy lawendowej lub kominka zapachowego z olejkiem eterycznym lawendowym, który koi, relaksuje i uwalnia od stresu.

 

Relaks

 

Nie zapominajmy o odpowiednich proporcjach w życiu: jest czas na pracę, na życie rodzinne oraz na relaks. Zaplanujmy dzień w ten sposób, by znaleźć chociaż chwilkę dla siebie: na 10 minut medytacji, czas na maseczkę na twarz, kubek pysznej herbaty, kilka stron ulubionej książki, czy spacer z pupilem. Z dobrą organizacją wszystko jest możliwe!

 

Aktywność fizyczna

 

Wszelaki sport, zajęcia sportowe wspaniale wpływają na nabycie oraz podtrzymanie odporności. Sport wzmacnia mięśnie, uwalnia od stresu, poprawia sen oraz sprawia,że wirusy nie są nam straszne! Wybierzmy taką dyscyplinę, która sprawia nam radość: zajęcia fitness, joga, bieganie, siłownia, koszykówka. Sport sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi, spokojniejsi i bardziej zrelaksowani.

Komentarze do wpisu (1)

8 listopada 2021

Wszystko zależy od indywidualnych preferencji organizmu. Tak naprawdę trudno cokolwiek przewidywać, bo to w jakim stanie jest czyja odporność to kwestia indywidualna i wszystko tak naprawde widac w badaniach.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl